mamma

Alex säger maumama.mamma. papapapa.
Igår när Plåth skulle åka o träna kröp Alex till dörren o ställde sig o bankade på den..han skulle tydligen med..För när han inte fick gå ut skulle han ha skona på sig..han hade dom på sig till det var sängdax.
Alex älskar att läsa böcker just nu..man ska läsa samma böcker om o om igen.

Imorse när jag skulle släppa ut hästarna var det skitväder ute..Jag som hade planerat för en lång promenad idag.
Evert var inte lika snäll idag. Jag tänkte att han fick gå ut före flickorna idag så jag skulle slippa gå förbi dom om dom sprang. Men det var tydligen ingen bra idé!
Han gick snällt förbi tjurana sen insåg han att dom andra inte var ute o började gnägga o gnägga. Men han gick ändå snällt. När vi kom till grinden tog hen ett jätte skutt in i hagen...Tur att jag han flytta mig. Men jag blev arg på honom och som tur var hade jag kedjan på..stängde ringden o släppte honom..han for runt hit o dit o gnäggade...Eftersom det är ganska mkt snö i hagen så är staketet ganska lågt...Jag tänkte nu hoppar han ut...vad gör jag då??? Han skulle förmodligen springa till Zamba o Engelen..O Zamba är helt galen i andra hästar..den enda han tål är Engelen.
Så jag sprang in o hämtade Heide o sprang ut...som tur var stod han kvar men fortfarnde stutsandes..puhh!!
När jag hade tagit ut Aila oxå hade  klivit över bäcken..o när han skulle tillbaka hoppade han mitt på isen som brast...så när jag åkte hem stod han fortfarande på andra sidan bäcken....nästan rätt åt honom...får väl se om han står där när dom ska in oxå..Maten dom lagt ut åt honom brydde han sig inte ett dugg i....sååå imorgon tror jag han får gå ut sist!!!

Ikväll ska vi till ridhuset o rida..hoppa lite tänkte jag..har precis varit ner o handlat.Alex har fortfarande inte sovit..hhhmm kommer nog bli en spännande eftermiddag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0