helgen

I lördags var jag på test till sandviken, det gick bra.Hem o till stallet red mockade o kollade hagen till Evert(Lindas häst).
Det var snö upp till knäna o så hårt att man knappt kunde gå..men tro inte att jag var så lätt att skaren bar mig..nej nej..jag fick pulsa i den snön...När jag gick i hagen tittade jag hur den andra såg ut...skogsmaskinerna har nämligen haft sitt avlägg i våran hage..vilket tydligen även innebär att dom har sönder stolpar. Jag tycker att om vi är snälla o lånar ut hagen till avlägg kan dom ju åtminstone tala om att dom har haft sönde eller fixa en ny!!!! Jag tänkte påpeka det för köpan..
Sen var det hem o började packa städade ur garderoben..nu finns det bara det jag använder kvar..hittade tröjor som jag aldrig använt..=(
På kvällen åt vi fläskfile o pommes. Mamma kom hit en sväng så hon fick köpa med sig lite efterrätt.Det blev blåbärspaj o glass..Mums!!
På söndag morgon var vi ut till stallet jag o Linda skulle ta en snabbsväng men det drog ut lite på tiden...Plåth var lagomt glad!!
Vilken bjässe hon har köpt jag känner mig som en liten mus, men han verkar vara snäll...annars går det ju inte att hålla på med en så där stor häst! Ska fixa lite bilder snart!!
Sen var vi på byggmässa, så om någon månad kommer det några gubbar o gör en offert på fönster till huset!! men det kostar ju bara ca 70000kr!! billigt o bra!
Jag håller fortfarande på med vilken färg vi ska ha...snacka om beslut ångest!! Var o köpte takfärg på coop igår..hittade även en fin cafe latte färg men då var det en väggfärg vi ska ha lackfärg..har nyss pratat med colorama. Vi har bestämmt att köra deras grundfärg iallafall! Den har tydligen 2i1! hoppas det funkar bara...
nej nu måste ja värma lite mat
porter stek o potatis o sås. rester från igår

Kommentarer
Postat av: Cattis

Fattiga riddare är formfranska doppat i pannkakssmet som man steker gyllenbruna i stekpanna och sen äter man dom med socker och kanel eller sylt eller äppelmos. Jag tyckte det var jättegott när jag var liten så jag hoppas att jag tycker det nu också... Fast vi får äta det imorgon, idag blir det korv och potatis istället... Och jag vill gärna läsa din blogg även de dagar du "bara" gör tråkiga saker. det gör ju jag med!

2009-03-09 @ 16:40:32
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0