pengar

Jaha då har man fått lite pengar igen då..så nu är räkningarna betalda o pengarna har minskat rejält igen!

Igår började vi faktiskt slänga lite skräp iallafall. Plåth slängde våran grill vilket jag inte riktigt förstår. men men vill han köpa en ny i sommar så visst. Men vi är ganska oense om vad som ska slängas..han tycker att man kan spara på allt!!
Om det är någonting han inte vill ha så ska han alltid hör om hans mamma ska hea det..jag förstår inte vad hon ska med allt till.
Jag lyckades slänga en del gammla jul grejer efter hans farmor typ glitter o kulor..hmm varför spar man glitter???
Men något som jag absolut inte fick slänga så är det alla hans tidningar...så nu ska jag börja spara på DD en tidning vi får varje dag..så vårat hus kommer väl att bestå av tidningar...jag blir ju galen man kan inte spara allt gammalt skit!!!
I morgon ska vi åka med skäpet till tippen..får se om jag hinner slänga i lite skrot från stallet..fast då blir väl pappa galen eftersom att allt kan vara bra att ha någon gång ..hmmm!!!

Alex håller på o kör bil på golvet..tänk vad dom lär sig allt snabbt.Han vet oxå att man ska stoppa i kontakter i eluttagen..vilket jag inte riktigt gillar..
Nu är det snart dax för lite lunch(makaroner o köttbullar) första gången Alex ska äta stuvade makaroner får se om allt spottas ut eller??
Idag ska vi försöka komma ut på en promenad efetr lunch så Alex kan sova ute.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Henke är likadan, sparar på allt och lite till. Gärna sånt som ALDRIG kommer användas mer, typ gamla kläder från -99 som är för små på både längden och bredden. Och alla tidningar ska naturligtsvis sparas, vilket jag kan förstå om det är nånting speciellt med tidningen. Om nån man känner är med eller liknande, men inte vartenda nummer. Jag river ut och sparar det jag tycker är intressant i mina tidningar och slänger resten...

2009-02-25 @ 16:51:26
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Cattis

Min poäng är att det är skillnad på saker som är värda att spara och bara skitsaker som man ändå aldrig får nån användning för. De flesta "bra att ha saker" kommer ju ALDRIG fram utan ligger bara och skräpar.

2009-02-25 @ 16:52:27
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0