Helgen

På lördagen var jag och dömde konståkning hela dagen. På kvällen var vi hem till pappa som har fyllt år. Dom andra körde gokart på lördagen, synd att jag inte kunde vara med. Men alla hade så ont överallt efteråt så det kanske var bra att jag inte var med.
Natten till söndagen var Alex jätte gnällig o knölig.Vi var nog vakna mellan 3-5. Jag var och dömde även på söndagen men bara till 14. Så när jag åkte hem skulle jag vara duktig att tvätta bilen i biltvätten på volvo. Den är nämligen full i fågelskit. Så jag betalade körde in till den sa stopp. Maskinen körde ner började spola lite. Sen var det stopp. Jag väntade o väntade men inget hände. Paniken började ge sig till känna.Maskinen stod mitt framför rutan o dörran bakom var stängda,Hjälp!! Jag ringde till Plåth så han fick komma dit. Sen ringde jag till mamma, så hon ringde till Kalle. Så han var strax där. Jag vågade ju inte gå ur bilen.Tänk om den skulle starta. När Kalle kom så lyckades vi få upp dörrarna bakom o backa ut..hmm jag överlevde iallafall.Men nästa gång får Plåth åka dit. Vi har fått 2 nya tvättar till slut allafall.
Sen var det snabbt hem eftersom jag skulle rida dressyr för Fia 16. jag kom nästan i tid. Zamba gick bra men idag har jag träningsvärk. I kväll blir det Erik träning. Plåth jobbar så Alex får vara hos mormor o morfar. Förmodligen sover vi där efterso jag inte är klar i stallet förens ca22. Då hoppas jag att Alex sover.
Nu ska vi gå o sova lite middag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0