Helgen

Min helg har bestått av jobb jobb och jobb!!
På lördagen jobbade jag 7.45-20.15. På förmiddagen säger Linda. - har bettan sagt att du ska göra planka?? VAA vadå det har ingen nämt. När vi kollade så skulle jag göra en planka på 8 + en barnplanka för 2. Det var typ 2 årsedan jag gjorde en planka. Så vi började vid 16 o var klara vid 18.30. I normala fall tar det ca 1 h. Inte nog med det så var de jätte mkt folk igår och det kändes som allt i affären var slut. Så jag ringde till chefen o gnällde lite.Så idag kom han med mer Apelsiner o Clementiner. Det är ju vi som jobbar helg som får ta skiten från sura kunder när varorna är slut. Dom som beställer är ju bara där på vardagarna. Det var en kund som sa att nu blev hennes dag inte som hon tänkt sig eftersom vi inte hade det köttet hon ville ha. Då sa jag att nästan inget blir som man tänkt sig här i livet!
I morse han jag iväg en snabbis till stallet släppte ut o mockade. Först fick jag skotta fram bilen under all den fina snö som kommit.
Alex har varit vaken när jag kommit hem på kvällarna så jag har lagt han efter typ 15 min. Känns lite taskigt han blir ju så glad när man kommer hem o då säger jag att han ska gå å sova..men han är ju såå trött. Han har somnat ganska snällt i sin säng, igår kom han över vid 24. 04,30 vaknade han o tyckte att det var morgon. Jag hatar när han gör så. Han drar mig i håret ,pillar mig i ögon,öron,näsa och allt han kan komma på. Men ALDRIG på Plåth det är F*N orättvist!! När jag verkligen är trött o vill sova så väcker han en mitt i natten om Plåth tar han skiker han som en stucken gris. Jag blir så matt. på nätterna orkar man lixom inte göra allt rätt så till slut får han ju som han vill(komma till mig igen)men oftast är han så trött då så han somnar.
Imorgon är ut o rida igen. Försöker få tag på hovslagaren men det är helt hopplöst..han var in o handlade idag så jag sa att jag skulle ringa igen imorgon o f'n om han inte svarar då blir jag tokig. Har ringt han i 1 vecka nu!
Nu är det dax att göra sig klar o sova

Kommentarer
Postat av: Cattis

Typiskt hovslagare! Dom borde verkligen vara lite mer service-minded eller åtminstonde ringa upp när dom ser att man ringt dom 100 ggr tycker jag. På torsdag ska jag på begravning, men imorgon då?

2009-02-09 @ 09:20:35
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Cattis

Hej! Ava Estelle ramlade nyss ner för trappen så vi kan ju avvakta med att göra planer tills imorgon då jag vet lite mer hur hon mår... Allt verkar bra just nu men hon kanske börjar kräkas eller nånting senare. Jag slår en signal imorgon! Kram

2009-02-09 @ 18:41:54
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Hon verkar må bra idag iallafall, skönt det. Vi ska till pappa på eftermiddagen och sen ikväll ska vi fira min lillebror som fyller år. Så vi hinner nog inte idag... Imorgon ska jag o mina systrar till Sågmyra och på torsdag är det begravning. Vi kanske får hoppa över att ses den här gången, för det är fullt upp helt plötsligt.

2009-02-10 @ 08:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0